
Jak se v praxi osvědčila Tesla a jaké mýty se podařilo po více než 60 000 ujetých kilometrech vyvrátit?
Prezentace výsledků projektu v rámci programu OPPIK
Projekt NÁKUP NOVÉHO ELEKTROMOBILU - NUERASOFT S.R.O. (CZ.01.3.14/0.0/0.0/19_252/0021136) je spolufinancován Evropskou unií.

Elektro (r)evoluce: Zkušenosti společnosti Nuerasoft s.r.o. s modelem Tesla Model 3
V roce 2020 se společnost Nuerasoft s.r.o. vydala na pozoruhodnou cestu tím, že se věnovala světu elektrické mobility prostřednictvím programu "Nízkouhlíkové technologie" v rámci Operačního programu Podnikání a Inovace pro Konkurenceschopnost (2013 - 2020). Srdcem této iniciativy bylo pořízení jednoho elektrického vozidla (BEV) v kategorii M1 - a to konkrétně modelu Tesla Model 3.
Rozhodnutí přejít na elektro mobilitu společnost Nuerasoft s.r.o. neudělala lehkovážně. Zahrnovalo pečlivé zvažování, s jednou hlavní otázkou v popředí: Měli by se přesunout na elektrickou energii? Elektrická vozidla přicházejí s řadou mýtů, a Nuerasoft s.r.o. byla odhodlána oddělit skutečnost od fikce. Po třech letech a více než 60 000 ujetých kilometrech mohou nyní reflektovat na nejvýraznější mýty a skutečnosti z jejich cest.
Mýtus: Elektrická vozidla mají nedostatečnou infrastrukturu pro dobíjení
V případě Nuerasoftu to byla záležitost bezproblémová, díky vlastní dobíjecí stanici, která byla pohodlně umístěna u jejich firemního sídla. Přibližně 90 % dobíjení probíhalo právě tam. Zapojení dobíjecího kabelu trvalo jen několik sekund po opuštění vozidla. Dokonce i při delších cestách se nesetkali s žádnými většími problémy, díky dostatečné síti Tesla Supercharger. Méně často využívali nabíječky jiných značek, ale když ano, tak zkušenost s dobíjením byla v porovnání s Tesla sítí neporovnatelně horší. Čekání na volnou dobíjecí stanici nebylo nikdy problémem.
Mýtus: Elektrická vozidla mají omezený dojezd
S plně nabitou baterií mohla Tesla Model 3 společnosti Nuerasoft pokrýt více než 450 kilometrů, s výjimkou drsných zimních měsíců, kdy dojezd klesl asi o 20 %. Tento dojezd jim komfortně vyhovoval pro jejich denní dojíždění a pro delší cesty bylo plánování krátké zastávky na dobíjecí stanici hračkou. Během celého období vlastnictví se nikdy nedostali do situace, kdy by museli kvůli vybité baterii spěchat nebo prožívat stres. Dokonce ani v situaci, kdy za vozem táhli přívěs plný zboží ze skladu na vzdálenost 250 km!
Mýtus: Elektrická vozidla jsou drahá
Zatímco pořizovací cena elektrických vozidel je stále vyšší než u vozidel se spalovacím motorem, rozdíl se výrazně zužuje, pokud vezmete v úvahu provozní a vlastnické náklady. Zkušenosti společnosti Nuerasoft ukazují roční úsporu 30 000 korun za elektřinu ve srovnání s benzínem nebo naftou. Odpadají výměny oleje, řemenů, filtrů a dalších věcí, které v elektrovozech jednoduše nejsou. Na servisní návštěvu se vydali pouze jednou, a to kvůli vadné součástce na předním zavěšení kola, což dále dokazuje spolehlivost elektrických vozidel.
Společnost Nuerasoft s.r.o. nyní pohlíží na svou cestu elektro mobilitou s modelem Tesla Model 3 jako na správnou volbu. Kromě vyvrácení mýtů týkajících se elektrických vozidel na základě vlastní zkušenosti přinesl Tesla Model 3 řadu výjimečných a praktických funkcí, které zvýšily jejich zážitek z jízdy – ať už na dlouhých cestách nebo během chladných zimních měsíců.
V době, kdy udržitelná doprava nabývá na významu, slouží cesta společnosti Nuerasoft jako důkaz životaschopnosti a výhod elektrické mobility. Jak stále více společností a jednotlivců zkoumá svět elektrických vozidel, mohou čerpat inspiraci z úspěšného přechodu společnosti Nuerasoft, což dokazuje, že elektrická budoucnost je světlá a plná příležitostí.
O projektu
Společnost Nuerasoft s.r.o. získala celkovou dotaci ve výši 364 190,10 Kč.
Název programu : OP PIK-výzva V. Nízkouhlíkové technologie Elektromobilita
Název projektu : Nákup nového elektromobilu.
Jméno žadatele : Nuerasoft s.r.o.
Termín realizace : 03/2020 – 04/2020
Způsobilé výdaje : 1 213 967 Kč
Max. výše dotace : 364 190,10 Kč
Popis projektu:
Cílem projektu je pořízení elektromobilu za účelem šetrnějšího využívání energetických zdrojů a snížení uhlíkové stopy v rámci dopravy, kdy očekáváme výraznou úsporu nákladů na provoz a pravidelnou údržbu automobilu.
Závěry a výsledky:
Pořízením elektromobilu došlo ke zvýšení využití efektivnějších nízkouhlíkových technologií a snížení emisní zátěže. Nepřispíváme jenom k ochraně životního prostředí, ale také k osvětě veřejnosti o možnostech využívaní ekologické automobilové dopravy.
